Vejledning i prissættelse

"Det er svært at spå, især om fremtiden...", sagde Storm. P. engang. Dette gælder også ved prissættelse af domænenavne, sætter man prisen for højt bliver domænet aldrig solgt, for lavt bliver man snydt for en gevinst.

Et domænenavn har som udgangspunkt den værdi, som det koster at registrere det.
Det kan dog have en højere værdi, hvis det er let at skrive/huske eller være endnu mere værd, hvis det er et navn, som en køber er meget interesseret i - måske fordi han har en virksomhed, produkt eller service, som passer til domænenavnet. Personen kan dog altid vælge at give få hundrede kroner for at registrere et nyt domænenavn, der ligner det personen har brug for i stedet for at betale mange tusinde kroner for et allerede registreret domænenavn der passer bedre.

Lidt statistik
Den gennemsnitlige pris for "almindelige" domæner er omk. 9.000,- for enkeltnavne og sammensatte navne. Denne pris stiger eksplosivt hvis ordet/ordene er lette at skrive, almindeligt brugte eller meget søgte på nettet.
(Et godt navn er f.eks bank.dk som mange tipper til en værdi på 500.000,-)

Kig dig omkring
Klik lidt rundt i basen efter domæner, der ligner det, du ønsker at sætte til salg. Du kan også vælge at lade prisen være åben, og derved modtage alle bud der kommer.

Følg op på prisen
Du kan til hver en tid se, hvor mange personer, der har valgt "mere info" på dine registrerede domænenavne i basen, ved at åbne basen som registreret bruger.
Hvis det er småt med de hits dit navn får, burde det overvejes om prisen er for høj.


IDrive Remote Backup